I vilken omfattning och takt återgår vi till arbetsplatsen? Vilka ramar ska vi sätta upp för en bra återstart? Hur mycket regler och riktlinjer ska vi ha? Hur kan vi ta med oss den förändringskapacitet som många visat prov på under pandemin? Hur hanterar vi eventuellt missnöje och konflikter? Hur hittar vi rätt balans mellan ramar och lyhördhet ur både verksamhetens och medarbetarnas perspektiv? Vilka fallgropar finns och hur kan vi undvika dem?
Denna 1-dags workshop ger möjlighet att under handledning tillsammans reflektera kring dessa frågeställningar för just er verksamhet, enas om ett gemensamt förhållningssätt och att tillsammans utarbeta en handlingsplan.
Under workshopen diskuterar vi också inställningens betydelse för re-boardingprocessen, talar om jag- och vi-orienterad inställning, reflekterar kring tre centrala kompetenser och hur de påverkats (kvalifikationer, passionen för arbetet och den relationella kompetensen) och introducerar några konkreta verktyg som kan vara till hjälp. Vi diskuterar även erfarenheter från några verksamheter i Danmark, som ligger steget före i sin ”återstart”.
Eftersom verksamheters behov skiljer sig, fastställer vi i dialog det exakta upplägget och innehållet för denna workshop så att den möter era specifika behov på bästa sätt.